Monthly Archives: Iulie 2010

Capsunile

Capsunile – un regal pentru simturi

“Masa fara fructe este ca si orchestra fara muzicanti” (proverb arab).

Cunoscuta de pe vremea romanilor, capsuna a stat la loc de frunte in topul fructelor aromate, calitate pentru care se bucura de un larg consum din partea populatiei. Desi este considerat a fi un fruct acid, capsuna poate fi consumata chiar si de diabetici (nu mai mult de 300g / zi, zaharul fiind asimilabil), in cure de primavara.

Aproape 90 % din continutul capsunii este apa, ceea ce poate ajuta in curele de slabire rapide, cand trebuie sa consume cel putin un litru si jumatate de lichide zilnic. Este bogata in saruri de potasiu (160 mg la suta de grame), fosfor (28 mg), vitamina C (80 mg), (acid foloic 20 mg), proteine.100 de grame de capsuni contin doar 27 de calorii si sunt bogate in antioxidanti naturali.

Capsunile sunt cunoscute ca bune diuretice, fiind recomandate in afectiuni renale, reumatism, si mai ales in guta. Nu poate fi omisa nici posibilitatea tratarii eczemelor, capsuna favorizand eliminarea toxinelor. Aceaste fructe ajuta si in tratamentul litiazei biliare. Sunt laxative si combat cu succes oxiurii.

Fructele de capsun au efecte benefice pentru hipertensivi, aterosclerotici si au actiune anticolesterolica. Fiind bogate in saruri minerale, capsunile sunt folosite si de catre bolnavii de tuberculoza. Nu ocoliti capsunile decat daca sunteti alergic. Mancati-le fara adaos de zahar sau miere.

Curele de primavara cu capsuni sunt indicate mai ales in regimul alimentar al obezilor sau supraponderalilor.

Consumati capsune crude, bine spalate, deoarece terenul usor nisipos in care cresc nu le da posibilitatea sa se inalte mult deasupra pamantului.
Folositi si frunzele sub forma de infuzie in tratamentul diareelor. Are si proprietati dezinfectante ale cailor urinare.

Acum, la sfarsit de primavara si inceput de vara, capsunile sunt primele fructe care ne scot din hibernare. Deci, in sezonul lor, consumati-le din plin !

Cercetatorii au descoperit ca nivelul ridicat de antioxidanti din capsuni poate ajuta la neutralizarea efectelor distructive ale radicalilor liberi din sistemul dvs., ajutand in acelasi timp organismul sa isi repare tesuturile, dandu-i acestuia un surplus de vitamina C.

Multi considera ca o capsuna de marime medie este mai dulce si mai aromata decat una mare. Cand cumparati capsuni preambalate asigurati-va ca nu au fost ambalate prea strans, astfel incat sa riste sa fie zdrobite.

Capsunile sunt bogate in vitamine si minerale, putine calorii, dulci, usor de gasit si usor de preparat. Daca incercati sa slabiti, sa mancati sanatos, sau ambele, capsunile pot fi raspunsul la rugaciunile dvs. “dietetice”.

Capsunile sunt un regal pentru simturi, dar sunt si bune pt. dvs. Nu contin grasimi saturate, colesterol si sodium, sunt dulci intr-un mod natural si nu au calorii multe.

Adaugandu-le in alimentatia dvs. veti da startul unei diete echilibrate si sanatoase si mai ales nedureroase.

Anunțuri

Fructele negre de padure si Resveratrolul

RESVERATROL

A sosit în sfârșit vara și odată cu ea au început să apară fructele și legumele de culoare..NEAGRĂ (practic ceva intermediar între indigoul spre negru și vișiniul cel mai închis) !

De ce vreau să vă atrag extrem de serios asupra acestei minunății de culoare, o veritabilă binecuvântare a lui Dumnezeu ? Deoarece aceste fructe și legume de culoare NEAGRĂ conțin… un colorant polifenolic numit RESVERATROL, adică de departe cel mai puternic factor natural anti-oxidant cunoscut !!!

Când am folosit în limbaj medical cuvântul anti-oxidant primul lucru la care trebuie să vă gândiți este anti-cancer (atât prevenție, cât și terapie naturală), anti-îmbătrânire și status antiinflamator ; dar nu numai atât !

Dar oare această minune a cerului (Resveratrolul) să știe să facă doar atât ? Nici pe departe ! Hai să vedem împreună :

– Întâi de toate se găseşte în general în fructele de culoare indigo-vișiniu spre negru (dar nu numai) : dude NEGRE, cireșe NEGRE, struguri NEGRI, sâmburii de struguri NEGRI (dar și albi), mure NEGRE, corcodușe NEGRE, coacăze NEGRE, prunele închise la culoare, AFINE, varza roșie, ceapa roșie, merele VIOLET, salata Lollo, lintea NEAGRĂ, fasolea NEAGRĂ, dar şi din varza de Bruxelles (care poate fi consumată şi fiartă), fragi, alune. Ultimele 3 sunt varietățile de legume și fructe care nu prezintă culoarea NEAGRĂ, dar conțin totuși Resveratrol într-o cantitate mică !

– Resveratrol există într-o cantitate de 50-100 mg / g pieliţă de strugure, mai mult decât dublul oricărei alte surse identificate

– Este SINGURUL anti-oxidant care acționează direct pe gena Matusalemică (sau ”gena longevității”) având capacitatea de a crește durata și calitatea vieții

– Are și efect de potențator de efect (bioflavonoid) pentru toate mineralele și vitaminele întâlnite în cale, amplificând efectele acestora de zeci-sute de ori !!!

Are un potenţial anti-oxidant de 50 de ori superior vitaminelor C şi E la un loc

– Este de 10-20 de ori mai puternic decât vitamina E în protecţia anti-oxidativă a LDL-colesterolului

Nivelul sangvin al colesterolului total şi al trigliceridelor

Este un vasodilatator arterial

– Se opune expansiunii fibroase a cicatricei post-infarct miocardic

– Încă din 1985 se ştie că are capacitatea de a inhiba agregarea plachetară indusă de trombină şi ADP (Kimura) => efect anti-trombotic

Are efecte anti-SIDA, antivirale (virusurile hepatitice, dar nu numai !), antialergice (inhibând eliberarea Histaminei),antibacteriene şi antiinflamatoare

–  Elasticitatea articulaţiilor, stimulând sinteza fibrelor de colagen atât la nivel articular, cât și în piele (astfel având şi un rol cosmetic). Preîntâmpină ridarea şi îmbătrânirea pielii, menţinându-i elasticitatea şi tinereţea

– Are efect protectiv faţă de boala Alzheimer prin blocarea proteinei NF-Kb, împiedicând astfel microglia să distrugă neuronii

– Există studii încurajatoare referitoare la potenţialul terapeutic al său în ceea ce priveşte şi alte boli neuro-degenerative

–  toleranța la efort, performanțele fizice și psihice

–  durata de viaţă şi potenţialul reproductiv la animalele de experienţă pe care a fost testat (cu 15-30%)

Capac la toate, se mai comportă şi ca un hormon fito-estrogen, adică :

a) Reprezintă cel mai puternic fixator de Calciu în / din oase (alături de exerciţiul fizic), prevenind și combătând eficient osteoporoza

b) Conferă protecţie vasculară majoră, chiar şi la bărbaţi

c) Combate tulburările de climacteriu

d) Ajută la regularizarea ciclului menstrual şi se opune oricăror manifestări dismenoreice

e) Chiar în exces, conferă protecţie împotriva cancerului de sân şi col uterin şi nu induce cancer

f) Protejează celulele nervoase împotriva efectelor devastatoare ale stresului + măresc durata de viață a acestora + se opun apoptozei (morții) acestora !

g) Crește eliminarea renală a acidului uric, prevenind acumularea sa și riscul de a dezvolta gută sau litiază urică

h) (Fito-) estrogenii sunt substanţe inductoare enzimatice (hepatice) cu rol în detoxifierea organismului, dar nu numai : creşte sinteza antioxidanţilor endogeni, a substanţelor necesare corpului etc.

Alte surse de fitoestrogeni : spirulina, soia, frunzele de păpădie și de pătrunjel, salata (lăptuca), granulele de polen, seminţele de mărar, grape-fruit- ul roşu

Am afirmat mai sus că Resveratrolul se comportă și ca un hormon fito-estrogen, dar NU prezintă nici unul dintre efectele nu întotdeauna de dorit, sau ”adverse” ale estrogenului natural (adică cel produs de organism) :

a) Risc de cancer de sân, endometru (uter) și de prostată, hormonul estrogen (dar NU și cel fito-estrogen !) fiind și hormon de creștere

b) Creșterea sânilor la ambele sexe, indiferent de vârstă, hormonul estrogen (dar NU și cel fito-estrogen !) fiind și hormon de creștere

c) Edeme ale membrelor inferioare prin retenția hidro-salină consecutivă

d)  Coagulabilității sângelui cu risc trombo-embolic

e)  Riscul de a dezvolta forme de hipertensiune arterială extrem de rezistente la tratament

f)  Fertilității masculine și a potenței

Nu aș dori să închei acest mesaj fără a le aduce la cunoștință tuturor prietenilor mei, cărora le dedic acest articol, cea mai mare minune a naturii create de Dumnezeu (după părerea mea !), o bogăție de anti-oxidanți într-un singur produs : sucul de varză roșie.

Gustul acestuia va putea fi „dres”, la cei care nu-l prea suportă, adăugând peste el suc de morcov, iar datorită faptului că poate conține fibre celulozice dure va fi strecurat prin tifon ”în 4” (cvadruplu).

Reţineţi câteva aspecte esenţiale despre varza roşie :

– conţine resveratrol = cel mai puternic factor natural anti-cancerigen cunoscut, potenţator de efect pentru toate celelalte minerale şi vitamine + distrugător al vaselor care alimentează tumora + blochează metastazarea celulelor maligne ;

– conţine sulforafan = substanţă care distruge vasele care alimentează tumora ;

– conţine indol-3-carbinol = substanţă care dă distrugere tumorală directă ;

– conţine vitamina B 17 = produce distrugere tumorală directă

reprezintă o sursă majoră de vitamina C. Având în vedere termolabilitatea acestei vitamine şi faptul că ea se oxidează repede la aer, sucul de varză roşie va fi consumat imediat după ce a fost preparat

– este cea mai bogată sursă cunoscută de luteină şi zeaxantină, 2 antioxidanţi fundamentali şi extrem de potenţi, cu specificitate pentru macula lutea, dar nu numai. Cercetările privind degenerarea maculei la vârste înaintate au dovedit rolul protector important al luteinei (6 mg/zi de luteină administrată timp de 6 luni, scade incidenţa degenerării maculei cu 43%). Efectul luteinei este amplificat de licopen, colorantul roşu din legume (tomate) şi cea mai mare parte a fructelor. Luteina previne degenerescenţ a maculară la persoanele diabetice.

…şi dacă ar fi numai aceste efecte ar fi mai mult decât suficient pentru sucul de varză roşie, dar nu sunt nici pe departe singurele efecte !

ATENȚIE !!!

–          Persoanele care NU au cancer în acest moment pot consuma TOATE alimentele menționate mai sus de culoare NEAGRĂ pentru a beneficia de cât mai mult Resveratrol

–          Însă persoanele care au în acest moment cancer le sfătuiesc să se abțină de la folosirea strugurilor negri (cresc nepermis de mult glicemia și pot ¯ drastic imunitatea acelor persoane) și a oricăror alimente NEGRE dar acre (coacăze) sau insuficient coapte, deoarece acestea induc aciditate în organism, factor major stimulator al dezvoltării tumorale. Rețineți aceste precauții esențiale !!! Acestora din urmă le recomand sucul de varză roșie, dudele, cireșele, corcodușele NEGRE, afinele…

Vă doresc numai bine + să ne bucurăm de acest factor NEGRU pentru sănătatea noastră !

Cu drag,

Dr. Mărginean Călin

Zmeura

Zmeura – o bomba de sanatate

Nu stim cate persoane pot rezista tentatiei de a incerca delicata aroma revigoranta de zmeura, dar am aflat de la cercetatorii olandezi ca acest fruct are o activitate antioxidanta de 50 de ori mai puternica decat capsunile, de 3 ori mai mare decat kiwi si de 10 ori mai mare decat rosiile.

In plus, are proprietati antimicrobiene si anticarcinogene si este o sursa de vitamina C, magneziu, cupru, calciu. O cura cu zmeura poate valora mai mult decat cateva folii cu medicamente pentru stomac, scaderea nivelului colesterolului crescut, boli de inima, tulburari de tranzit intestinal, afectiuni oculare sau pulmonare, diabet, raceala, obezitate, raguseala.

Asta ca sa nu mai vorbim despre valoarea inestimabila a preventiei.

O portie de zmeura (125 g) are 60 de calorii, un gram de grasimi, 0 mg de colesterol, 0 mg de sodiu, 14 g de carbohidrati, 9 g de fibre, 6 g de zaharuri, un gram de proteine.

Contine, de asemenea, 50% din DZR de vitamina C, 4% din DZR de vitamina A si fier si 2% din DZR de calciu. Pe langa soiul cel mai cunoscut exista si zmeura aurie, de culoarea chihlimbarului sau violet – toate avand acelasi gust.

Adevarate bombe de sanatate

Zmeura contine un antioxidant numit acid elagic care are un rol foarte important in prevenirea distrugerii membranei celulare si prin neutralizarea radicalilor liberi.

Antocianinele din zmeura ii dau acestui fruct proprietati antioxidante, dar si antimicrobiene, inclusiv abilitatea de a preveni dezvoltarea unor bacterii si ciuperci (de exemplu, Candida albicans care provoaca des infectii vaginale si este una din cauzele sindromului de colon iritabil).

Mai mult, unii cercetatori sustin ca zmeura are potential sa inhibe dezvoltarea celulelor canceroase si a unor tumori in diverse parti ale corpului, inclusiv colon.Profita si congeleaza cat mai multa zmeura. Proprietatile sale se pastreaza foarte bine, chiar si in astfel de conditii.

Atentie!


Zmeura contine oxalati, substante care se gasesc in mod natural in organismul uman, in plante si in animale. Cand cantitatea de oxalati devine prea concentrata, acestia se cristalizeaza provocand probleme de sanatate. Persoanele care au pietre la rinichi sau la fiere netratate trebuie sa evite zmeura. Studii de laborator au dovedit ca oxalatii pot impiedica buna absorbtie a calciului in organism.

Minunea din frunzele de zmeur


Este pacat sa nu ne aplecam privirea asupra unor remedii naturale deosebite, cum ar fi ceaiul din frunze de zmeur. Administrat pe cale interna este un bun: reglator hormonal puternic, anti-acid, antiseptic intestinal, astringent, cicatrizant, digestiv, diuretic, dezinfectant, hemostatic. Folosit extern, ceaiul din frunze de zmeur este antiseptic, astringent, cicatrizant.

Indicatii: dismenoree, sindrom premenstrual, uter fibromatos, chist ovarian, fibrom uterin, noduli mamari, tulburari specifice premenopauzei, hemoragie, hemoragie uterina, pielonefrita, cistita, prostatita, ulcer gastro-duodenal, gastrita, diaree, enterocolita, gastrita hiperacida, ulcer gastric, tuse, raceala, bronsita, afectiuni ale prostatei. De asemenea, compresele cu ceai din frunze de zmeur se pot aplica in tratamentul unor eczeme infectioase, conjuctivita, nevralgii dentare, eruptii tegumentare.

Nucile

 

 

Nucile, ultima descoperire

 

Consumate dupa fiecare masa, aceste fructe impiedica ingrosarea arterelor si previn bolile de inima.
Opt nuci pe zi va tin arterele flexibile, inima sanatoasa si previn aparitia atacului vascular cerebral, arata un studiu realizat de cercetatorii americani de la Barcelona’s Hospital Clinico, aparut in publicatia „American College of Cardiology”.
Specialistii citati de BBC News va sfatuiesc sa consumati nuci mai ales dupa o masa bogata in grasimi pentru a atenua efectele negative pe care acestea din urma le au asupra organismului.
Nucile, mai sanatoase decat uleiul de masline
Cercetarea a constat in monitorizarea a 24 de adulti, jumatate dintre ei cu un nivel normal al colesterolului, iar cealalta jumatate cu un nivel ridicat. Participantii la studiu au primit doua portii de salam bogat in grasimi si branza, pe care le-au consumat la un interval de o saptamana.
La una dintre portii, cercetatorii au adaugat cinci lingurite de ulei de masline, iar la cealalta, miezul a opt nuci. Testele au aratat ca atat uleiul de masline, cat si nucile au ajutat la reducerea inflamatiilor din artere care apar brusc dupa o masa bogata in grasimi saturate si care, in timp, favorizeaza intarirea arterelor si creste riscul unor boli de inima si al atacului vascular cerebral.
Cu toate acestea, spre deosebire de uleiul de masline, nucile au mai ajutat si la mentinerea elasticitatii si flexibilitatii arterelor, indiferent de nivelul colesterolului.
Trateaza tulburarile de ritm cardiac
Cercetatorii au mai observat ca acidul alfa linoleic din nuci poate fi benefic pentru cei cu tulburari ale ritmului cardiac. Ei i-au avertizat pe participantii la studiu ca pot manca absolut tot  ceea ce doresc, cu conditia sa consume si nuci.
„Acest lucru demonstreaza ca grasimile protectoare din nuci inlatura efectele grasimilor saturate din dieta, pe cand o grasime neutra, precum uleiul de masline, nu are un rol atat de important”, afirma Robert Vogel, profesor la University of Maryland, Baltimore.
Pentru ca sunt elastice, arterele se pot intinde atunci cand fluxul sanguin se imbunatateste. Consumul de grasimi intrerupe producerea de oxid nitric de catre „captuseala” arterelor, necesar pentru mentinerea flexibila a vaselor de sange. Nucile mai contin antioxidanti si arginina, un aminoacid folosit de organism  pentru a produce oxidul nitric.
Pentru vegetarieni
Combinati nucile cu legume si paine
Nucile si alunele pot inlocui majoritatea nutrientilor animali in cazul persoanelor vegetariene. Printre nutrienti se numara cele mai multe vitamine B, fosfor, fier, cupru, potasiu si proteine.
Ca mai toate proteinele din surse vegetale, cele din nuci si alune sunt inferioare calitativ celor animale. Cu toate acestea, in combinatie cu paine, cereale si leguminoase (mai ales soia si linte) se poate obtine gama intreaga si echilibrata de aminoacizi esentiali.